Czy na wizytę weterynaryjną należy się umawiać?
Zalecamy wcześniejsze umówienie się na wizytę poprzez system rezerwacji on-line lub telefonicznie. Dzięki temu znany jest szacowany czas rozpoczęcia wizyty na miejscu, co minimalizuje czas oczekiwania w poczekalni.
Pacjenci nieumówieni zostaną poproszeni o zaczekanie na dostępność lekarza weterynarii. Wyjątek stanowią pacjenci w stanach nagłego zagrożenia życia, którzy po ocenie stanu są przyjmowani bez kolejki.
Co oznacza orientacyjna godzina wizyty?
Rezerwacja wizyty na daną godzinę jest orientacyjnym czasem rozpoczęcia wizyty. Wynika to z pełnienia przez nasze placówki roli praktyki emergency, a zatem reagującej w stanach nagłego zagrożenia życia lub po wypadku. Stale reagujemy, gdy pojawia się pacjent wymagający natychmiastowej pomocy lub pogorszył się stan zdrowia zwierzęcia oczekującego na swoją kolej. Dziękujemy za zrozumienie.
Jak mogę dowiedzieć się o cenach wizyt i zabiegów?
Ze względu na uwarunkowania prawne, nie jest możliwe opublikowanie cennika. O podstawowych cenach usług można dowiedzieć się telefonicznie lub na miejscu w rejestracji. W rejestracji wywieszony jest cennik podstawowego zakresu usług.
Nie jest możliwe podanie dokładnej ceny za całościowy zakres usług wykonany na wizycie przed zbadaniem pacjenta. Różnica cen wynika z uwarunkowań lokalnych, wielkości zwierząt, ich wieku, stanu zdrowia, rodzaju i ilości zastosowanych preparatów i leków, potrzebnych badań, wykonanych czynności, stopnia złożoności zabiegów i wielu innych czynników. Informację o wartości wizyty przekaże lekarz podczas wizyty.
W naszych praktykach wszędzie możesz zapłacić kartą, gotówką lub BLIKiem, a w większości skorzystać z opcji MediRaty.
Jak przygotować się do wizyty?
W zależności od objawów potrzeby do przygotowania się do wizyty mogą być różne. Zawsze możesz je potwierdzić, kontaktując się telefonicznie z rejestracją.
Każdorazowo zalecamy, aby:
- Zwierzę było na czczo około 8 godzin aby możliwa była realizacja badań laboratoryjnych
- Zabierz ze sobą książeczkę zdrowia. Jeśli to pierwsza wizyta weterynaryjna zwierzaka, książeczka może zostać wystawiona podczas wizyty
- Przygotuj dokumentację ułożoną tematycznie i chronologicznie i zzbierz ją ze sobą na wizytę
- Przygotuj listę leków i preparatów, które zwierzę bierze na stałe, aby poinformować o tym lekarza podczas wizyty
- Przygotuj smycz oraz/lub transporter dla zwierzaka. Zadbaj, aby trasa do AniCura odbyła się bez zbędnego stresu. Zapakuj ulubiony kocyk albo zabawkę. Weź smaczki, aby podać je po badaniu i zakończeniu wizyty. Nagrodzone zwierzę będzie miało dodatkowe dobre skojarzenia ze spotkaniem z lekarzem weterynarii.
Czy praktyki oferujące opiekę całodobową i emergency są otwarte w święta i dni wolne?
Tak – wszystkie nasze kliniki całodobowe oferujące opiekę przez 24/7 i są otwarte w święta oraz dni wolne od pracy. W godzinach nocnych przyjmujemy nagłe przypadki oraz trwa opieka nad pacjentami hospitalizowanymi. To oznacza, że nie wszystkie usługi są dostępne przez całą dobę. Zawsze możesz liczyć na dostępność lekarza w sytuacji nagłej, wypadku lub obaw o zagrożenie życia, lub zdrowia zwierzęcia.
W jakie dni dostępne są wizyty specjalistyczne?
W dni powszednie w godzinach otwarcia placówki możesz umówić wizytę internistyczną, specjalistyczną oraz badania diagnostyczne. O godzinach konsultacji możesz dowiedzieć się więcej, dzwoniąc do wybranej placówki. Wieczorami i w nocy kliniki całodobowe działają w trybie emergency, co oznacza, że dyżur pełni lekarz weterynarii niosący pomoc tylko w nagłym wypadku zagrożenia życia i zdrowia zwierzęcia. Telefony nie są wtedy obsługiwane.
Jakie formy płatności są akceptowane w klinice?
Na miejscu możesz zapłacić gotówką, kartą płatniczą, BLIKiem, a w większości placówek możesz również skorzystać z opcji MediRaty. Zapytaj o te możliwości w rejestracji.
Czy w AniCura mogę zrealizować leczenie mojego zwierzaka, jeśli mam pakiet ubezpieczenia weterynaryjnego?
Jeśli posiadasz polisę, możesz skierować się na leczenie zwierzęcia w naszej placówce. Sprawdź tę informację u swojego ubezpieczyciela przed wizytą. Ważne, że warunkiem skorzystania z pakietu jest rozliczanie wizyt przez opiekuna na bieżąco z ubezpieczycielem. Wiele firm ubezpieczeniowych rozlicza się bezpośrednio z opiekunem zwierzęcia po okazaniu faktur za leczenie oraz epikryzy. Poinformuj nas o tym, rejestrując wizytę.
Co jest potrzebne do wyrobienia paszportu?
Paszport jest dokumentem identyfikacyjnym wystawianym na potrzeby przemieszczania zwierząt domowych należących do gatunków: psy czy koty, pomiędzy państwami członkowskimi Unii Europejskiej. Paszport wystawia upoważniony lekarz weterynarii.
Do wyrobienia paszportu niezbędne jest posiadanie przez zwierzę chipa do identyfikacji. Taka usługa również jest dostępna na miejscu i może odbyć się w czasie jednej wizyty.